"Ištvermės " treniruotės – treniruojamas gebėjimas ilgiau atlikti pratimą
išlaikant jo efektyvumą. Tai yra labai plati tema, nes ištvermės rūšių yra
daug kaip pvz: "Aerobinė, anaerobinė " (Širdies ir Kraujagyslių sistemos
pajėgumas)." Lokali, regioninė, globali "(Jėgos arba raumens
ištvermės). "Specifinė sportinės" veiklos ištvermė (Tam tikros fizinės ypatybės). Paprastam žmogui
Ištvermės treniruotės pagrindinis tikslas yra „deginti“ riebalinę kūno
masę t.y. "svorio kontrolės" treniruotės.



Kokią naudą mes gausime atlikdami tokias treniruotes?:

·        Svorio kontrolė

·        Greitesnė medžiagų apykaita

·        Geresnis riebalu bei angliavandeniu panaudojimas energijai gauti

·        Stipresnis ir efektyvesnis širdies raumuo

·        Geresnė plaučių ventiliacija

·        Stipresni kvėpavimo raumenys

·        Geresnis deguonies pernešimas

·        Geresnis raumenyno maitinimas maistinėmis medžiagomis, bei deguonimi.

·        Didesnė tolerancija stresui (treniruotėms)



Kaip matome labai panaši nauda kaip ir "Širdies ir Kraujagyslių" sistemos
pajėgumo (aerobinio pajėgumo) gerinimo treniruočių. Taip yra dėl to, kad į
"Ištvermės" treniruotes įtraukiamos ir  "ŠKS" pajėgumą gerinančios
treniruotės, bet jos sudaro mažą dalį visų treniruočių. Šioms treniruotėms
turime būti pasiruošę visomis prasmėmis t.y.: "ŠKS" , Stabilizavimas,
Lankstumas jau turi būti pasiektas tam tikras lygis šių "Fizinio aktyvumo"
komponentų. Nes šios treniruotės pagrinde yra vien tik aukšto intensyvumo.
Nepamirškite norint pasiekti savo tikslus susijusius su svorio kontrole,
t.y. riebalų kiekio mažinimu, "būtina" reguliariai ir tinkamai maitintis.


1.Tema :   „Fizinis aktyvumas“
2 Tema: „Širdies ir Kraujagyslių“ sistema – Fizinio aktyvumo piramidės pagrindas
3. Tema Stabilizavimo treniruotės
4. Tema "Lankstumo"  treniruotės

 6. Tema jau netrukus “ Jėgos treniruotės“ .



Tekstas parengtas: remiantis asmeninio trenerio Žygimanto Liužino rekomendacijomis.

Atsakyti