Jūs esate unikalus !

 

Sveikatingumo industrijoje šiandieninė aplinka dažnai mus spaudžia į tam tikrus rėmus.

Neretai galime sutikti įvairias skambias rekomendacijas. “ Jeigu norite numesti svorio –

jums rekomenduojame valgyti tiek kartų, tokias porcijas, maistas būtinai turi būti

toks…. ir tt., „ Valgykite daugiau daržovių – gausite daugiau vitaminų“, „ nevartokite

vitaminų, jūs viską galite gauti su maistu„. Šias ir panašias šablonines rekomendacijas

būtų galima vardinti nesustojant.

Ar su šiomis rekomendacijomis jūs turėsite rezultatą ? Galbūt.

Ar jausitės gerai? Nežinia.

Pamėginsime atsakyti, kodėl būtent jums netinka labai populiarios dažnai

pasikartojančios rekomendacijos.

Nėra kito tokio, kaip jūs. Yra daug bendrų požymių, kurie tinka mums visiems kaip

žmonių rasės atstovams – pavyzdžiui, mums visiems reikia vitaminų, bet reikalingas

individualus vitaminų poreikis, kad organizmas labai gerai funkcionuotų, yra skirtingas.

Tai priklauso nuo evoliucinės dinamikos. Kitaip tariant tai labai priklauso nuo to ką

paveldėjote iš savo tėvų, kartu su genetiškai apibrėžtomis organizmo stipriosiomis ir

silpnosiomis pusėmis. Šioje vietoje smarkų vaidmenį atlieka ir jūsų genų sąveikos su jūsų

gyvenamąja aplinka.

Ši kompleksinė įvairių faktorių sąveika lemia tai, kad kiekvienas individas gimsta

unikalus, bet ir aiškiai panašus į kitus individus.

Šis principas, vadinamas biocheminiu individualumu.

Dr.Roger dar 1956 m yra nustatęs, kad kiekvieno iš mūsų organai yra skirtingo dydžio ir

formos, kad kiekvienas mūsų turi skirtingus fermentų koncentracijas ir skirtingus

baltymų, vitaminų ir mineralų poreikius.

Kai kurie mūsų sunkiai virškina baltymą arba riebalą, arba kai kuriems žmonėms reikia

daug daugiau tam tikro vitamino nei kasdieninis maistas gali duoti.

Tai labai gerai iliustruoja vitamino B3 (nikotino rūgšties ) trūkumo sukeltas susirgimas

vadinamas pelagra, kurios simptomai yra virškinimo sutrikimai lydimi odos problemų.

Daugumai žmonių užtenka 10mg vitamino B3 per dieną, kad išvengtų pelagros. Tokį

kiekį vitamino B3 jūs gausite valgydami vieną porciją ryžių arba saują žemės riešutų. Bet

Dr. Abraham‘as Kanadoje atliktų tyrimu metu pastebėjo, kad daugeliui pacientų reikėjo

net 1000mg vitamino B3 per dieną, kad nesusirgtų prieš tai minėtais negalavimais.

Tai yra 100 kartų didesnė dozė nei vidutiniška statistiškai reikalinga norma.

Tai dar karta patvirtina, kad valgant maistą ar naudojant maisto papildus RPN

(rekomenduojama paros norma) nebūtinai tinka jums. Gal būtų, įvertinus visus faktorius

jūsų dienos poreikiai yra visiškai kitokie.

Dažniausiai RPN yra šalių vyriausybės nustatyti vidurkiai, kurie neretai skiriasi, net

kiekvienoje šalyje.

Štai pavyzdys:

Europos sąjungoje vitamino C RPN yra 60mg per parą, o štai JAV vitamino C RPN yra

80mg (kaip kuriuose šaltiniuose net ir 100mg).

Sveikatingumo Gidas – pataria stebėti savo savijautą. Tik jūsų organizmas jums pasakys

kokie dienos poreikiai yra patenkinti, o kokie ne.

Kas tinka kažkam, ne visada tinka jums !

Atsakyti