Lipimas laiptais yra unikali mankštinimosi forma, kuri turi didžiulę naudą jūsų sveikatai. Tai taip pat gali būti ir smagus treniravimosi įrankis.

 

 

Laipiojimas laiptais yra rekomenduojamas daugybės daktarų ir sveikatingumo specialistų visame pasaulyje dėl šių priežasčių:

1) Kasdienis lipimas laiptais (~8 aukštai per dieną) gali sumažinti ankstyvos mirties riziką iki 33%;
2) Kiekvieną dieną lipimui laiptais skirtos 7 minutės gali per pus sumažinti riziką gauti širdies smūgį;
3) Dar papildomos 2 minutės kasdien yra pakankamai, kad stabdytų svorio augimą vidutinio amžiaus žmogui.

Šios naudos gauname, nes lipimas laiptais gerina mūsų širdies kraujagyslių pajėgumą. Šis energingas mankštinimosi/treniravimosi būdas sudegina dvigubai daugiau kalorijų per minutę nei bėgiojimas. Užkeliant pulsą, lipimas laiptais apsaugo nuo aukšto kraujospūdžio, svorio augimo, arterijų užsikimšimo.

Lipimas laiptais taip pat treniruoja raumenis ir kaulus, gerindamas tiek raumenų jėgą, tiek kaulų tankį, bei tonizuoja raumenis. Tai yra ypač svarbu moterims, dirbančioms sėdimus darbus ofisuose. Joms yra didesnė tikimybė susirgti osteoporoze nei vyrams.

Lipimą laiptais galima apibūdinti kaip galingesnę vaikščiojimo formą. Abu turi pliusų sveikatos gerinime. Tačiau lipant laiptais reikia traukti savo svorį prieš gravitaciją, todėl net ir lipant lėtu tempu, sveikata ir fizinis pajėgumas gerėja žymiai sparčiau.

Priprasti prie laipiojimo laiptais yra labai paprasta, nes dabartinė visuomenė kasdieniniame gyvenime net 90% laiko praleidžia pastatuose. Priežastys, kodėl verta tuo užsiimti:

1) Kad pradėti, nereikia specialių mokymų ar būti fiziškai pasiruošus;
2) Tai yra laiką taupantis užsiėmimas;
3) Laiptai dažniausiai yra mus supančioje aplinkoje ir nieko nekainuoja;
4) Galite pradėti nuo kelių aukštų per dieną ir po truputį tobulėti.

Žinoma, užlipus laiptais 1 kartą pajėgumas nepagerės. Tačiau, kadangi tai yra ganėtinai smarkus pratimas, kai kurie žmonės sustiprėjimą gali pajusti ir savaitės bėgyje. Nuolat praktikuojant lipimą laiptais ir vis didinant aukštų skaičių, jaučiamas ženklus sveikatos pagėrėjimas.

Laiptus galima naudoti kaip rimtą treniruoklį sporte ir treniruoti:

1) Anaerobinį pajėgumą;
2) Aerobinį pajėgumą;
3) Jėgą;
4) Vikrumą;
5) Galingumą.

Kaip asmeninis treneris ir sveikatingumo specialistas labai dažnai girdžiu tokius pasiteisinimus kaip „neturiu laiko sporto salei“, „sporto klubas brangiai kainuoja“, „toli važiuoti“ ir pan. Kai kurie klientai nori sportuoti su naujausių technologijų treniruokliais, kurie turėtų padėti pasiekti tikslų fitnese ar pratimo atlikime. Iš tikrųjų mes patys esame apdovanoti pačiomis aukščiausio lygio technologijomis. Tai yra mūsų protas ir kūnas. Apsidairykite aplink: laiptai, parkai, suoliukai… Negalvokite apie tai, ko neturite. Naudokitės aplinka. Iš patirties galiu pasakyti: tai yra daugiau nei pakankamai, kad būtų galima sportuoti, siekti rezultatų ir gerinti savo fizinę būklę.

 

Tekstas parengtas pagal :

Treneris Rokas Zobarskas rekomendacijas.

 

Atsakyti