Kiekvienais metais, beveik per kiekvieną bėgimo maratoną nutinka kokia
nelaimė... Bet šis straipsnis apima ne tik bėgimo maratonus, bet ir kitas
varžybas. Dažnai galime išgirsti posakį sportas sveikata, ar tikrai taip
yra? Bandysime tai išsiaiškinti.



"Kas gali dalyvauti tokiuose renginiuose?"



Visi gali dalyvauti, bet turi vadovautis sveiku protu. Fizinis aktyvumas
yra naudingas žmogaus organizmui, bet jis turi būti dozuotas. Krūvį gali
reguliuoti tik profesionalus treneris, kuris žino žmogaus fiziologija. Ne
visada daugiau yra geriau, kaip dauguma mano. Kuomet organizmas yra
visiškai sveikas jį galima labai stipriai spausti, alinti ir t.t kol palūš,
bet ne visų organizmai yra stiprūs ir sveiki...



"Kaip reikia ruoštis jiems, ir ar reikia?"



Norimam renginiui reikėtų ruoštis minimaliai keletą mėnesių priklausomai
nuo varžybų krūvio, trukmės ir intensyvumo. Pvz.: prieš keletą metų bėgau
10km Kauno maratone, ruošiausi tam pusę metų, pagal tam tikrą treniravimosi
metodiką. Sėkmingai įveikiau numatytą atstumą, ir jokių problemų neiškilo.
Norint pačiam ruoštis, neturint pakankamai žinių, yra pavojinga, bet tai
būtų  geriau negu atsistojus nuo ofiso stalo iškarto bėgti tuos pačius
10km. Nes tokiu atveju galima kristi kaip „musei“ po kilometro. Jeigu
turite galimybe kreipkitės į specialistus ir tuomet drąsiai dalyvaukite ir
džiaukitės savo pasiekimais.

Bendros rekomendacijos mėgėjiškai ruošiantis pirmiausiai:

·         Turėti širdies ritmo matuoklį (pulsometrą)

·         Krūvio trukmę, dažnį, intensyvumą progresyviai didinti (pagal
poreikį)

·         Periodizuoti krūvį (nepamiršti kitų treniravimosi komponentų)



Organizmą būtina ruošti, kad patiriamas stresas būtų kuo mažesnis.



"Kas gali nutikti jeigu nesiruošite tokiems renginiams?"



Geriausiu atveju neįveiksite distancijos. O blogiausiu atveju distancija
baigsis greitojoje arba klinikose, arba dar blogiau. Tad nepervertinkite
savo jėgų. Stenkitės reguliariai maitintis tinkamu maistu, reguliariai
miegoti, reguliariai užsiiminėti fiziniu aktyvumu.



"Kur kreiptis norint pasiruošti jūsų norimui renginiui?"



Patarimas kreiptis į aukšto lygio specialistą, su aukštuoju išsilavinimu.
Šiais laikais reikia labai atsargiai pasirinkti sau trenerį. Savo sveikatos
sąskaita netaupykite.



 „Sveikatingumo Gidas“ padės jums rasti tinkamą specialistą!

https://www.sveikatingumogidas.lt/



"Svarbu išmokti suprasti jums siunčiamus kūno signalus"



Organizmas reaguoja į jus supančią aplinką ir signalizuoja apie jos daromą
poveikį. Jeigu jūs treniravotės ir kitą diena skaudą nugarą (blogąja
prasme) reiškia atlikote netinkamą treniruotę arba blogai ją atlikote.
Raumenis truputi gali paskaudenti, tai yra normalu. Bet tai neturėtu būti
kasdien. Reikia rasti problemą ir ją išspręsti, o ne apgaudinėti save
įvairiais būdais, kad problemos nėra. Kuo ankščiau susiimsite tuo geriau.

Tekstas parengtas: remiantis asmeninio trenerio Žygimanto Liužino rekomendacijomis.


Atsakyti