Skirtingos fizinio aktyvumo rūšys, poreikis, nauda. 

2.Tema: „Širdies ir Kraujagyslių“ sistema – Fizinio aktyvumo piramidės pagrindas

Šiuolaikinis žmogus yra sėslus, mažai judesio visose veiklose t.y.
kasdieniai darbai namuose, kelionė iki darbo, darbas (vyrauja pasyvus ir
sėdimas) ir pnš... Norint pradėti rimtai treniruotis mes turime paruošti
mūsų širdelę intensyvioms treniruotėms, o ne tikėtis kad ji pakankamai
stipri arba ji prisitaikys. Čia ant kortos jūsų "sveikata", todėl vien tik
tikėti mes negalime, todėl turime ir stiprinti mūsų Širdies ir Kraujagyslių
sistemą.



Kokią naudą mes gausime atlikdami tokias treniruotes?:

·        Prevencija Širdies ir Kraujagyslių ligoms

·        Sustiprinsime Širdies raumenį, bei jis dirbs efektyviau

·        Pagerinsime deguonies pernešimą į dirbančius raumenis ("svarbiausias
žmogaus organizmo raumuo – Širdis")

·        Pagerinsime plaučių ventiliaciją ("efektyviau kvėpuosime")

·        Sureguliuosime *Kraujo spaudimą, *bei* cholesterolio lygį* kraujyje

·        Pagerinsime kasdienės fizinės veiklos produktyvumą

·        Pagerinsime maistinių medžiagų pernešimą, bei jų panaudojimą
energijai gauti

·        Smegenų veiklos suaktyvėjimas (*moksliškai įrodyta – aerobinė
treniruotė gerina smegenų veiklą*)

·        Pailginsime kokybiško gyvenimo trukmę

·        Pagerinsime miego kokybę



"Širdies ir Kraujagyslių" sistemos pajėgumą gerinančios treniruotės gali
būti įvairios, nebūtinai tiktais „Kardio“.

Sarašo eiliškumas pagal treniruočių sudėtingumą atlikimo, bei stebėjimo
prasme:

1.      Kardio treniruokliai

2.      Lauko fizinis aktyvumas (bėgimas, plaukimas ir t.t.)

3.      Įvairios grupinės treniruotės (priklausomai pagal pajėgumą)

4.      Treniruotės savo kūno svoriu ar su papildomu inventoriumi
(sudėtingas stebėjimas ir išlaikymas treniruotės efektyvumo, bei saugumo)

5.      Kiti...

Viskas priklauso nuo žmogaus esamo aerobinio pajėgumo, svarbu parinkti
adekvatų fizinį krūvį, bei jį stebėti (*t.y. naudoti pulsometrą*). Kaip ir
kiekvienas krūvis turi turėti progresavimo seką: Pradėti nuo lengviausių, o
galiausiai prieiti prie sunkiausių treniruočių.



Trečiojo tema : „Stabilizavimo“ treniruotės – treniruojamas gebėjimas „stabilizuoti“, „maksimaliai efektyviai“ ir „saugiai“ atlikti judesius

 

.Tekstas parengtas: remiantis asmeninio trenerio Žygimanto Liužino rekomendacijomis.

Atsakyti